Stel uw bedrijf doet het goed maar door omstandigheden is er een klacht over uw bedrijf. Deze klacht is gaan escaleren en de klacht beland op het Internet, op een forum, blog of op een klachten website. Het bericht hoeft dus helemaal niet waar te zijn, maar kan wel lang op internet blijven staan. Berichten van een ontevreden klant kunnen zo uw reputatie negatief beïnvloeden. Met Google kan namelijk bijna alles wat op internet staat gevonden worden. Uw bedrijf, welke een goede naam heeft opgebouwd in de periode dat u aanwezig bent op het Internet, wordt geschaad door negatieve berichten. Wanneer potentiële klanten uw naam zoeken in Google komt het negatieve schrijven over uw bedrijf naar boven. Dit is iets wat u niet wilt, uiteraard ook niet kan veroorloven. U heeft het forum, blog of de klachten website aangeschreven om te vragen of deze verwijderd kan worden, maar niet elke website eigenaar wilt hieraan meewerken. Daarnaast, ook al is de klacht verwijderd van de desbetreffende website, is er Google welke websites en webpagina’s bewaard in haar geheugen. Kortom uw bedrijf wordt in Google gevonden met negatieve bericht(en).
Negatieve berichten ontgooglen
dWork kan u helpen. Als een website eigenaar van het forum, blog of klachtenwebsite niet wilt meewerken om het negatieve stukje weg te halen kunnen wij hierop inspringen. Wij hebben een doeltreffend oplossing hiervoor bedacht en uitgewerkt. Wij kunnen er voor zorgen dat uw goede naam weer terug komt en dat alle negatieve berichten verdwijnt van de eerste pagina uit Google. Graag staan wij u te woord betreffende uw vragen. Graag leggen wij u uit welke stappen wij nemen en hoe wij te werk gaan.
Wat is ontgooglen?
Met ontgooglen kunnen ongewenste berichten uit de zoekmachineresultaten (internet) gehaald worden. Het is een krachtige methode om negatieve berichtgeving te weerhouden. Personen en bedrijven beschermen zich met door te ontgooglen tegen ongewenste informatie. Voor grote bedrijven zijn hele afdelingen bezig met het op peil houden van de zoekmachine reputatie.
Een optimale zoekmachine reputatie
Het is van belang om de negatieve berichtgeving over uw bedrijf volgen. Dit kan door het intypen van een zoekterm (de naam van uw product, merk of bedrijf) in de zoekmachine en dan de resultaten te analyseren op negatieve berichten. Ga tot tien pagina’s van de zoekresultaten, zo kunt u negatieve berichtgeving aan zien komen. Als het duidelijk is waar de negatieve berichten vandaan komen, kunt u kijken hoe de zoekresultaten gedomineerd kunnen worden.
Wilt u meer weten over ontgooglen?
Neemt u dan vrijblijvend contact met ons op.