Reclame of geen reclame

Laatst hadden we bezoek op het kantoor, een bedrijf (middel groot) wilde meer gevonden worden. Terwijl we aan het praten waren vroeg deze man, of wij ook reclame maakte? Ik vertelde dat we dit niet meer deden, er werd raar naar ons gekeken.

We verkopen SEO diensten maar zelf doen we vrijwel niets aan reclame. We hadden in het verleden een groot doek laten plaatsen in de wasstraat van wasstraat haaglanden, ook hadden we een kleine advertentie in een magazine. Ook op diverse websites hadden we banner plekken gekocht, Google Adwords hadden wij ook.

Om de vraag te beantwoorden waarom we geen reclame meer maken, vertelde ik de man dat de beste reclame die wij konden hebben is het verhaal van onze klanten. Onze klanten, zij zijn onze “reclame”, we leveren goed werk en dat merken onze klanten. We merken dat vrijwel 70% van onze klanten komt af van bestaande klanten, kennissen, relaties, vrienden en ga zo verder. Met een banner kan ik niet uitleggen waarom u juist voor dWork moet kiezen om uw website of webshop te laten bouwen of voor uw huisstijl.

Wanneer een klant tevreden is, merk je dit aan hem of haar, ze zijn trots op het geen wat we geleverd hebben en willen daar over praten.

Vindbaarheid

Het zelfde geldt voor vindbaarheid. Een jaar geleden besteden we erg veel tijd om goed vindbaar te zijn op bijvoorbeeld: SEO Den Haag of Webdesign Den Haag. Sinds we onze website hebben aangepast besteden we die tijd liever aan onze klanten dan dat we goed zichtbaar zijn. Zo verzorgen wij de SEO (vindbaarheid in Google) voor o.a. Mister Aqua, Ed Citroen, CW en Partners, 3TAC en zo zijn er diverse andere bedrijven en klanten waar we maandelijks veel tijd in steken om deze bedrijven zo hoog mogelijk in Google te laten komen.

Mooi hoor met ‘’troubadour’’ op nummer 1 in Google geweldig gedaan.

De bovenstaande reactie komt af van Ed Citroen. Naast het feit dat we de website onderhouden en vindbaarheid in Google te vergroten heeft dit ons twee nieuwe opdrachten opgeleverd. Is dat geen geweldige reclame?

Zo kunnen we voorbeelden geven van andere klanten, maar waar het op neer komt is dat de beste reclame die een bedrijf kan krijgen is mond-op-mond reclame.

dWorkmond-op-mondreclame

Reageer

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.
Accepteer de voorwaarden om door te gaan

Heeft u een vraag?

Stuur ons gerust een bericht. We helpen u graag verder.

Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.
Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Accepteer de voorwaarden om door te gaan

Wij schreven ook over het volgende