Lang voordat Nederland geconfronteerd werd met QR-codes die verplicht waren om een concert bij te wonen of om in een winkel te komen. Begonnen wij een website met de naam gratis QR-code. De website was simpel en diende als tool welke wij zelf gebruikte voor klanten zoals:
Botanica Bloemen
Prijskaartjes hadden wij aangepast met QR-codes erop, klanten konden de QR-code scannen waarbij de klanten op de website kwamen met informatie over de bloemen en de mogelijkheid om die gelijk te bestellen. Dit werkte wel, maar toch klanten van de bloemenzaak waren sceptisch en bovendien veel oudere mensen kende het concept QR-code niet.
Grafsteen winkel
Voor diverse steenhouwerijen welke grafstenen verkochten hebben wij op de stenen QR-codes gezet, met daar een verwijzing naar speciale berichten. Of in de showroom met grafstenen ook op de prijskaartjes een QR-codes plaatsen opdat klanten dan ook naar de website konden gaan.
En voor andere klanten hebben wij andere oplossingen bedacht, QR codes voor op reclame folders, maar ook hebben wij QR-codes voor scholen gemaakt voor het onderwijs en veel meer toepassingen. De website was klein en kreeg geen tot niets aan bezoekers, pas later kregen wij in Nederland pas door dat je met QR-codes veel meer kunt doen dan dom een plaatje scannen. In andere landen kennen ze het concept QR-code scannen al jaren, toepassingen welke ze gebruiken varieert van online shoppen, parkeren, betalen, bestellen, reserveren en veel veel meer.
Ten tijde van Corona hebben wij ook aardig veel restaurant eigenaars geholpen met een QR-code bestel systeem voor restaurants, QR-code afspraken systeem voor praktijk, QR-code reserveer systeem en nog een aantal andere systemen voor ondernemers. De QR-code werd niet alleen een hype nee het werd een deel van ons leven.
Ook na Corona zullen wij QR-codes blijven gebruiken. Weet u als ondernemer geen raad met vragen die u heeft, stel deze gerust aan ons.