Met Facebook’s Pixel heb je meer informatie om bijvoorbeeld jouw bezoekers te volgen en wat zij doen. Facebook Retargeting Pixel is er om jouw bezoekers te volgen van af het moment dat zij de website/webshop instappen tot op het moment dat zij de website verlaten. Dit is handig als precies wilt weten wat jouw bezoekers doen en of wanneer je specifieke producten meer aan de man wilt brengen.
Wat is Facebook Retargeting Pixel?
Wellicht heb je het wel eens opgemerkt dat wanneer je een website bezoekt of een pagina binnen Facebook bezoekt je reclame te zien krijgt. Sommige vinden dit niet fijn maar jij als bedrijf kan dit wel fijn vinden. Jouw producten kunnen hier op staan. Stel nu dat jij een Pixel heb geplaatst op jouw website, en jouw bezoekers bezoeken jouw website. Uiteindelijk besluiten ze weg te gaan van jouw website, ze komen een andere keer terug op bijvoorbeeld facebook en zien daar een advertentie van jouw bedrijf op staan. Dat heet “Retargeting”, je zorgt voor awareness en mensen denken dan: “Ohh dat bedrijf ken ik, daar zocht ik …”.
maak een pixel aan
De stappen om een pixel aan te maken is vrij eenvoudig. Eerst dien je in te loggen met jouw facebook account, dan ga je naar Advertentie beheer (Ads Manager). Vervolgens klik je op Tools » Pixels om een Facebook Pixel aan te maken.
Wanneer je een klikt op de groene knop (creëer een Pixel) krijg je een pop-up te zien, vul hier de naam in van jouw Pixel. Dat kan van alles zijn, van de naam van jouw bedrijf, product, dienst of naam van je kat.
Wanneer je dat hebt gedaan, zie je een melding dat deze aangemaakt is met een uniek ID (nummer) dit nummer is belangrijk, al je het niet perse hoeft op te schrijven kan je dit wel doen. Je krijgt dan twee keuzes, de Pixel per email te sturen of deze te “installeren”. Klik op installeren.
Facebook zal je nu een code laten zien wat je kan plaatsen op jouw website (WordPress, Magento) Deze dien je boven je te plaatsen.
De code is dan geplaatst op jouw website, en is aangemaakt. Uiteraard dien je deze te verfijnen maar dat is een taak apart. Jouw webdesigner weet exact hier mee om te gaan, via je dashboard van Facebook laat Pixel weten wat welke stappen je nog moet doen en welke acties er open staan. Het is fijn dat er een pixel van Facebook bestaat. zeker als je meer wilt focussen op meer verkopen (dat wilt iedereen).
2 reacties. Reactie plaatsen
Bedankt voor dit artikel. Super handig!
Super handig dit artikel, bedank voor de luchtige uitleg.