Marketingtermen, maar wat betekenen ze nou eigenlijk?

Marketingtermen, maar wat betekenen ze nou eigenlijk?

Je hebt een marketing man aangetrokken of je gaat in zee met een webdesign bureau. Nu krijg je emails van je nieuwe relatie met daarin allemaal termen “Marketingtermen” waar je eigenlijk niets van af weet. Wat houdt het in en wat betekend het eigenlijk wat ze bedoelen?

Wat is content?
Content is de verzamelnaam voor de informatie die je online plaatst en deelt op bijvoorbeeld je website, blog en social mediakanalen. Tekst, foto, video, animaties en geluid vallen allemaal onder de noemer content.

Wat is een lead?
Een lead is een consument die interesse toont in diensten van jouw bedrijf. Bijvoorbeeld via social media of je website. Vult de consument het contactformulier op je site in met een vraag over een occasion die je op je website aanbied of wil hij jouw tarief voor een APK weten? Deze lead bied je de kans die om te zetten naar een nieuwe klant.

Wat is conversie?
Een conversie is de actie waarvan je wilt dat je bezoekers deze uitvoeren. Bijvoorbeeld online een contactformulier invullen of een afspraak maken voor onderhoud in jouw werkplaats of een offerte aanvraag voor een reparatie. Conversie wordt vrijwel altijd uitgedrukt in een percentage (ratio). Als je bijvoorbeeld 100 nieuwsbrieven verstuurt en daardoor vijf nieuwe aanmeldingen hebt voor je georganiseerde training, dan is de conversieratio 5%.

Wat is upselling?
Upselling (ook wel bijverkoop genoemd) is een verkoopstrategie waarbij je de klant suggesties doet ook gerelateerde producten en diensten af te nemen. Op die manier levert diezelfde klant je bedrijf een grotere omzet op. Bijvoorbeeld het aanbieden van een autoverzekering of een onderhoudscontract.

Wat is SEO
Search Engine Optimization (SEO), ook wel zoekmachine optimalisatie genoemd, is niets anders dan het vindbaar maken van websites in de gratis zoekresultaten van zoekmachines (organische zoekresultaten). SEO is het optimaliseren van je online aanwezigheid, zodat je meer én hoger scoort in Google. Er zijn verschillende stappenplannen mogelijk om aan de gang te gaan met je SEO.

Reageer

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.
Accepteer de voorwaarden om door te gaan

Heeft u een vraag?

Stuur ons gerust een bericht. We helpen u graag verder.

Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.
Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Accepteer de voorwaarden om door te gaan

Wij schreven ook over het volgende