Er is al veel geschreven over de update van Google, de Panda update. De reden hiervoor was de sterke impact die het heeft gehad voor sommige websites. Google wil zijn algoritme zuiveren van websites die weinig of geen kwalitatieve content aanboden. Dit natuurlijk om de gebruiker van betere zoekresultaten te voorzien!
dWork heeft een spciaal Social Media pakket. Dit is vooral omdat Google nu serieus bezig is met de zogenoemde Panda update. Wat verschuiving gaat veroorzaken binnen de zoekresultaten. Om ervoor te zorgen dat uw website goed/ nog beter blijft scoren is het verstandig om zo snel mogelijk te beginnen met het goed neerzetten van uw Social Media marketing! Links uit Social Media (goed voor de Trust Rank) worden alsmaar belangrijker voor SEO. Twee vakgebieden (Social Media en SEO) schuiven zo steeds verder in elkaar.
De Panda update heeft samengevat betrekking op:
- Websites die content hebben gekopieerd van andere websites (duplicate content),
- Websites met content die kwalitatief gezien slecht wordt beoordeeld (hoog bouncepercentage),
- Websites met veel nietszeggende of niet-relevante content (veel betaalde reclame/ content farms),
- Websites die te weinig content hebben en dus niet als een essentiële toevoeging worden gezien in de zoekresultaten.
Meestal zijn dit webwinkels, affiliates en meer commerciële websites. Meer over onze Social Media pakket vindt u hier.