De Hero image is dood, maar waarom?

De Hero image is dood, maar waarom?

Een Hero image “een grote foto die de homepage van een site overheerst” is goed aanwezig op het web. Het gebruik ervan wordt veelal “misbruikt” waardoor je de plank volledig misslaat. Toch blijven mensen deze gebruiken, een grote image (Hero) is belangrijk, roept emotie op. Maar is dit wel zo?

Wikipedia: In web design, a hero image is a large web banner image, prominently placed on a web page, generally in the front and center. The hero image is often the first visual element a visitor encounters on the site; it presents an overview of the site’s most important content. A hero image often consists of image and text, and can be static or dynamic (e.g. a rotating list of images and/or topics). The content presented varies with the purpose of the site: it can be relevant news about the site, specific site-links, or—in the case of e-commerce—the best-selling or strategically placed products or services.”

Wanneer je een nieuwe website ontwerpt hoeft je geen rekening meer te houden met een grote sprekende foto, zonsondergang, bergen, producten dus emotie. Vaak een kolom met teksten en een CTA (knop met een koop nu). ie ruimte is vaak al aanwezig in een website design of template; een grote banner die meer dan vijftig procent (of soms honderd procent) van het beeldscherm inneemt. Elke designer, webdeveloper en iedereen die werkt bij online bedrijven neemt het voor lief. Iedereen is het erover eens; de hero is belangrijk en verdient ruimte. We moeten het merk laden, de propositie delen en onze bezoekers inspireren. De hero is de de facto standaard.

Maar waarom wordt door de meeste webdesigners een veel gemaakte fout gemaakt:

  1. een te lichte foto met witte teksten
  2. slecht gepositioneerde teksten, knoppen, CTA
  3. slecht gekozen foto’s

Zoiets biedt de website laat staan bezoekers geen enkele waarde, het gaat z’n doel voorbij. Wat is het doel van Hero, toch om een duidelijke statement te maken, je product duidelijk aan te bieden en niet om onduidelijk te zijn.

Ook wij maakte gebruik van Hore, sinds de nieuwe website maken wij daar gebruik meer van. Nu hebben wij om aandacht te vragen een persoon, statisch, simpel en doeltreffend. Wil je ook weten wat wij voor jouw website kunnen betekenen? Neem vrijblijvend contact op.

Reageer

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.
Accepteer de voorwaarden om door te gaan

Heeft u een vraag?

Stuur ons gerust een bericht. We helpen u graag verder.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij schreven ook over het volgende