Website gevonden worden in Google

In 2007 hebben wij kennis gemaakt met dhr. Hensgens van Mister Aqua. Mister Aqua verkoopt watercoolers en moet het hebben van mond-op-mond reclame. Ik heb hem gewezen op zijn website welke op dat moment gebouwd was in deels flash en deels HTML met tabellen. Mister Aqua had op dat moment geen oren naar mijn verhaal wel konden wij zijn website aanpassen door prijzen en tekstuele aanpassingen te doen. Ook hadden wij een website voor een nieuw soort watercooler gemaakt en daar was Mister Aqua helemaal weg van. Na diverse gesprekken gevoerd te hebben heeft Mister Aqua besloten zijn website om te gooien en door dWork een nieuwe (op basis van de reeds gemaakte website) website te ontwikkelen.

Read More

Drukwerk ontwerp

Toen wij in 2004 begonnen met het ontwerpen van website lag de focus in eerste instantie alleen op het ontwerpen van websites. In 2008 zijn wij begonnen met een extra dienst namelijk vindbaarheid (SEO) kort daarna hebben wij daaraan gekoppeld Adverteren (SEA). Klanten (zoals: Mister Aqua, Carerix, Pleysierschool) hadden regelmatig de vraag of wij ook drukwerk ontwerpen. Deze dienst hebben wij in 2010 pas echt geïntroduceerd. Anno nu maken wij bijna elke week wel een flyer, kaartje, poster, spandoek of ander soort drukwerk ontwerpen. Veelal voor andere webdesign bedrijven of klanten met een marketing afdeling.

Ons drukwerk is dan ook regelmatig te zien langs een snelweg, winkelcentrum, krant of zelfs TV. Daar zij wij als klein webdesign bedrijf erg trots op.

Ons logo

Juist die extra dienst “Drukwerk ontwerp” heeft er toegeleid dat ons logo is zoals wij dat nu hebben.

Responsive webdesign

Tot voor kort was het gebruikelijk om websites te bouwen met een vaste breedte, in de veronderstelling dat iedereen dezelfde gebruikservaring zou hebben. Meestal tussen de 950 en 980 pixels, zodat schermen met verschillende resoluties een website altijd goed weer konden geven. Deze breedte was eigenlijk de gulden middenweg: niet te breed voor kleine schermen, maar ook niet te smal voor bezoekers met een groot beeldscherm.

Ontwikkelingen

De komst van smartphones en tablets heeft een enorme verandering teweeg gebracht in webdesign-land. Tegenwoordig is het internet bereikbaar via mobiele apparaten met veel verschillende resoluties en niet onbelangrijk: kleine schermen. Meer en meer worden websites bezocht vanaf deze gadgets. Het is dus van essentieel belang dat je kritisch kijkt naar de compatibiliteit van je digitale creatie. Meer en meer zal geprogrammeerd moeten worden volgens het principe van Responsive Webdesign.

Wat is Responsive Webdesign?

“Responsive webdesign is het geschikt maken van websites voor mobiele apparaten, opdat deze een consistente gebruikservaring leveren op apparaten met uiteenlopende formaten en resoluties” Responsive is de toekomst. De tijd van vaste breedtes is voorbij. Gelukkig leven we in een tijdperk waarin HTML5 en CSS3 gemeengoed worden en kunnen we inspelen op de behoeften van de moderne consument. En het mooiste is: je merkt er niet van. Er wordt niet ingeleverd op snelheid, maar het gebruiksgemak verbetert enorm. En dat is waar het om draait. Want een fijne, goedwerkende website op elk apparaat levert klanten op. Of beter gezegd: het jaagt ze niet weg.

dWork Webdesign

Wij beheersen deze technieken tot in de puntjes. Een responsive website laten maken vergt specialistische kennis en ervaring waarover wij beschikken. dWork heeft tientallen websites gemaakt die zowel op desktops als op tablets en mobiele telefoons perfect worden weergegeven. Ben je op zoek naar een moderne website die altijd goed wordt weergegeven? Neem dan eens contact op voor meer informatie of een vrijblijvende offerte.

Wat houdt Social Media in?

U kunt er tegenwoordig niet meer omheen: Facebook, LinkedIn, Twitter, webblogs etc. Social Media zijn momenteel razend populair en een absolute blijver. Om te begrijpen wat Social Media betekenen, kunnen we het best eerst een onderscheid maken tussen Social Media en normale media.

Een aantal voorbeelden

  • Tijdschriften
  • Kranten
  • Televisie
  • Radio

Dit zijn voorbeelden van oude media. Opvallende is, dat het allemaal om 1 richtingverkeer gaat. Informatie, educatie of entertainment wordt allemaal uw kant op gestuurd. Behalve dat je met je vrienden en familie televisie kijkt of muziek luistert, is hier helemaal niets sociaal aan de gang. Met nieuwe media (Social Media) is dit anders. Hier draait het allemaal om het socialiseren met de Digitale omgeving waarin je je bevindt.

Voorbeelden van nieuwe media (Social Media) zijn onder andere

  • Facebook
  • Twitter
  • Hyves
  • LinkedIn

Het geheim

Sociale Media zijn een uitstekende manier om je doelgroepen online te bereiken en met hen de dialoog aan te gaan. Toch is het geheim van sociale media niet gemakkelijk te ontrafelen. Ouderwetse wetten blijken niet te gelden, want platte verkoop werkt gewoonweg niet. Het is de dialoog waar het om draait, want die zorgt voor een binding met de klant. En dat zal uiteindelijk leiden tot een merkvoorkeur, meer loyaliteit en daarmee ook tot hogere verkopen.

Conclusie

Sociale netwerken zijn ’here to stay.’ We kunnen er niet meer omheen. En de naam zegt het al, sociale media helpen de band met je klanten te versterken. Hoe sterker de band, des te groter de kans dat het loyale klanten zullen worden die zich verbonden voelen met jouw bedrijf en je helpen succesvol te zijn.
Een pasklaar concept is er niet. Elk kanaal heeft zijn eigen kenmerken en de ene doelgroep is de andere niet. Maar dat u met uw bedrijf ook van Social Media kunt profiteren, staat als een paal boven water!

De Panda Update

Er is al veel geschreven over de update van Google, de Panda update. De reden hiervoor was de sterke impact die het heeft gehad voor sommige websites. Google wil zijn algoritme zuiveren van websites die weinig of geen kwalitatieve content aanboden. Dit natuurlijk om de gebruiker van betere zoekresultaten te voorzien!

dWork heeft een spciaal Social Media pakket. Dit is vooral omdat Google nu serieus bezig is met de zogenoemde Panda update. Wat verschuiving gaat veroorzaken binnen de zoekresultaten. Om ervoor te zorgen dat uw website goed/ nog beter blijft scoren is het verstandig om zo snel mogelijk te beginnen met het goed neerzetten van uw Social Media marketing! Links uit Social Media (goed voor de Trust Rank) worden alsmaar belangrijker voor SEO. Twee vakgebieden (Social Media en SEO) schuiven zo steeds verder in elkaar.

De Panda update heeft samengevat betrekking op:

  • Websites die content hebben gekopieerd van andere websites (duplicate content),
  • Websites met content die kwalitatief gezien slecht wordt beoordeeld (hoog bouncepercentage),
  • Websites met veel nietszeggende of niet-relevante content (veel betaalde reclame/ content farms),
  • Websites die te weinig content hebben en dus niet als een essentiële toevoeging worden gezien in de zoekresultaten.

Meestal zijn dit webwinkels, affiliates en meer commerciële websites. Meer over onze Social Media pakket vindt u hier.