Bedankpagina instellen in WooCommerce

Bedankpagina instellen in WooCommerce

Je hebt een webshop van Wooommerce, dat weet je dat wanneer een klant iets besteld hij/zij een standaard pagina te zien krijgt vanuit Woocommerce. Dat is niet erg, maar soms wil je dat dit net even iets anders is. Bijvoorbeeld als een product extra informatie nodig heeft, het instellen, handleiding nodig heeft, of iets anders wat aandacht vraagt.

Er zijn altijd wel redenen te bedenken waarom je een eigen bedankt pagina wilt hebben in Woocommerce webshop. Nu kan je twee dingen doen: heel moeilijk met programmeren enzo, of verder lezen.

Om een unieke bedankpagina per product in te stellen kun je gebruikmaken van de plugin “Custom Thank You Pages Per Product for WooCommerce“.

Met deze plugin kun je mensen na het plaatsen van een bestelling doorsturen naar een WordPress pagina naar keuze of naar een bepaalde URL (kan naar andere website). Je moet de bedankpagina’s per product instellen, maar het kan natuurlijk altijd een keer voorkomen dat een klant meerdere producten besteld. In dit geval wordt de klant doorgestuurd naar de standaard pagina die WooCommerce altijd genereert.

Hoe kan ik een unieke bedankpagina instellen?

De plugin werkt ontzettend simpel. Natuurlijk zal je als eerste zelf even een bedankpagina moeten maken voor een product. Vervolgens kun je, nadat je de plugin hebt geïnstalleerd, naar de bewerkpagina van een product gaan.

Je zal hier op de bewerkpagina bij de “Productgegevens” box in het algemene tabblad meteen het kopje “Thank you page” zien staan.

Bedankpagina per product instellen in WooCommerce

Je kunt hier een aantal letters invullen om vervolgens de bedankpagina te selecteren die je net gemaakt hebt. Wil je liever de URL aangeven of klanten naar een andere website doorsturen, dan kun je op deze plek gewoon de URL invullen.

Een aantal ideeën hoe je de plugin kunt gebruiken

In het begin van het artikel stonden al een paar ideeën op wat voor manier je de plugin kunt inzetten. Dit was een bedankpagina maken, een speciale up-sell aanbieden omdat er een bepaald product is gekocht of om instructies op de pagina te zetten. Verder zijn er nog allerlei andere manieren hoe je het kunt inzetten. Hieronder volgen een aantal voorbeelden.

Bedankpagina’s voor consultants
Wanneer je consultant bent en via WooCommerce je diensten verkoopt, dan zou je mensen naar een pagina kunnen doorsturen om een afspraak in te plannen. Verder zou je hier ook direct kunnen informeren wat je van hun verwacht voordat de sessie begint, zodat je direct op een goede manier kunt starten.

Registratiepagina van ledenwebsite
Iets heel anders is om klanten door te sturen naar een bepaalde pagina of een hele andere website. Dit kan handig zijn wanneer je bijvoorbeeld een ledenwebsite hebt en dit op een andere WordPress installatie staat, of omdat de membership plugin niet goed samengaat met WooCommerce en klanten niet direct doorzet.

Klant doorsturen naar downloadpagina
Wanneer je digitale producten verkoopt via WooCommerce worden deze uiteraard altijd gestuurd naar de klant. Het kan echter een mooie aanvulling zijn om klanten direct door te sturen naar een pagina waar de producten gedownload kunnen worden.

Reageer

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.
Accepteer de voorwaarden om door te gaan

Heeft u een vraag?

Stuur ons gerust een bericht. We helpen u graag verder.

Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.
Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Accepteer de voorwaarden om door te gaan

Wij schreven ook over het volgende